7 Ağustos 2014 Perşembe

Hünkar Beğendi Ben de Beğendim:)

Hafta sonu çok sevdiğimiz dostlarımızı ağırladık. Çökertme Kebabı yapmaya niyetlenmiştim ki buzlukta közlenmiş patlıcanım olduğunu hatırlayınca Hünkar Beğendi yapmaya karar verdim. İyi ki fikir değiştirmişim. Beğendim çok beğeni aldı:) Adı biraz janjanlı ama yapılışı çok da zor değil.

 Malzemeler: 
1 kilo jülyen doğranmış kuzu eti
2 çorba kaşığı tereyağ 
1 diş sarımsak
2 adet domates rendesi
1 çorba kaşığı tatlı biber salçası
2 çay kaşığı tuz
İsteğe göre karabiber ve tatlı toz biber

Beğendi için:

3-4 adet bostan patlıcanı veya 6-7 adet patlıcan
1 çorba kaşığı tereyağ
2 corba kaşığı un
1,5-2 bardak kadar süt
İsteğe göre tuz, karabiber
1 kase rende taze kaşar

Yapılışı: 

Eti kızgın döküm tavaya atıp suyunu salıp çekene kadar kavurun. Tereyağ, sarımsak ve domates rendesini ekleyin. Salçasını ekleyip azar azar sıcak su ekleyerek bir saat kadar pişirin. Tuzunu biberini ekleyip kapatın.

Patlıcanları ocakta veya fırında közleyip ufak ufak doğrayın. Tencerede tereyağı eritip unu kokusu çıkana kadar kavurun. Sütünü ekleyin. Tuz karabiberini ekleyip altını kapatmadan hemen önce kaşar rendesi ekleyin. Beğendinin üzerine etini koyup servis yapın. Afiyet olsun.


                                    Oğluşum da masayı hazırlamamda çok yardımcı oldu sağolsun. 


Buzluktaki vişnelerimle de vişne suyu yaptım. Bir kilo vişnenin üzerine 1,5 bardak toz şeker ve üzerini kapatıcak kadar su ekleyip vişneler çatlayana kadar kaynatıyoruz. İndirmeye yakın yarım limon suyu ilave ediyoruz ve soğutup buzla servis ediyoruz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder